Postav školu na hlavu! - 4.časť - Psychológia, interakcia a spätná vazba

Autor: Stanislav Barej | 9.7.2019 o 14:14 | (upravené 12.7.2019 o 19:05) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  315x

V mojej firemnej praxi som sa stretol s jednou zaujímavou vecou, ktorá ešte nie je zavedená všade v školstve. Bola to obojstranná spätná väzba.

Čo to znamená? Tak ako mal môj nadriadený právo ma hodnotiť, mal som aj ja túto možnosť. Tieto hodnotenia boli na polročnej báze. Vyplnili sme hodnoty vo vstupnom formulári v exceli, sadli sme a vydiskutovali, čo funguje, čo môžeme urobiť lepšie. No keď som sa s tým prvýkrát stretol, zdalo sa mi to postavené na hlavu.

--Postav školu na hlavu!

Prečo sa toľko pýtame? Pretože sme zvedaví a potrebujeme vedieť, aké aktivity vykonáva učiteľ aj študent. A zistiť ,ktoré z týchto aktivít budú efektívnejšie vykonávané na digitálnej platforme. Aktivity, ktoré budú efektívnejšie na platforme dokonca prinesú zaujímave efekty interakcie, aj také, kde budú firmy ochotné za to zaplatiť. A toto učitelia chcú, pridať peniaze. Študenti chcú lepšie a záživnejšie učenie, robiť to, čo ich bude baviť. Len treba na to prísť, čo koho baví.

Kategórie: Motivácia, Odmena,Psychológia, Súťaživosť, Spolupráca, Individualizmus, Sebauvedomenie

3. kolo 

Učitelia - Psychológia

Psychológia
1. Máš nejaké interakcie s kolegami? (len porada, debata cez prestávku, spoločný obed) 
2. Aké sú formy interakcií s tvojimi kolegami? 
     a) Rozhovory cez prestávku b) Porady c) Debata v rámci každodenného školského života d) Obed e) Návšteva hodiny f) Digitálne platformy (fb, linkedin, iné) 
3. Vieš aké metódy používajú v práci tvoji kolegovia? 
4. Aké metódy vo vzdelávacom procese používaš v praxi? Monológ - diskusia - brainstorming - pracovné skupiny - učenie robením aktivity - pokus omyl - rôzne kreatívne formy - výskumné metódy - experimenty - učenie hrou - učenie súťažou - filmy, video, multimédiá - digitálne platformy (blogy, vlogy, fóra, znalostné portály, kurzové platformy (coursera) tutoriály na youtube
5. Myslíš si, že by bolo vhodné vedieť ihneď porovnať výsledky v nejakom predmete alebo činnosti medzi školami? 
6. Máš rád poskytovanie hodnotenia študentom? 
7. Využil by si funkciu automatického hodnotenia na digitálnej platforme? 
8. Máš rád spätnú väzbu od tvojich študentov? Dostávaš spätnú väzbu od študentov? 
9. Myslíš, že spätná väzba od študentov dokáže zlepšiť kvalitu tvojho vyučovania? 
10. Koľko % pracovného času ti zaberie hodnotenie študentov? 
11. Používal by si digitálnu platformu, kde by si vedel okamžite zadať a dostať spätnú väzbu? Napr. Hneď počas priebehu hodiny
12. Zdieľal by si tvoje aktivity a hodnotenie aktivít so študentami na digitálnej platforme s tretími stranami (podnikmi)? 
13. Bolo by zaujímavé porovnať výsledky medzi rôznymi školami v rámci nejakej súťaže? 
14. Vie tvoja škola identifikovať medzery vo vzdelaní dostatočne rýchlo? 
15. Vie tvoja škola dostatočne rýchlo reagovať, keď nájde medzeru vo vzdelaní? 
16. Ako poskytuješ spätnú väzbu študentom? Písomne - ústne
17. Používaš nejaké digitálne platformy pre poskytovanie spätnej väzby? Meranie vedomostí študenta? 
18. Aké sú formy merania vedomostí študenta? 
Písanie testov - Písanie esejí - praktické projekty aplikácie vedomostí - Menšie úlohy, zadania - účasť v súťažiach a turnajoch - Vedomostné výzvy - Kvízy
19. Sú študenti odmenení za hodnotiace aktivity?

Študenti - Psychológia

1a.   Ako komunikuješ so spolužiakmi? 
     a) Rozhovory cez prestávku b) Debata v rámci každodenného školského života c) Obed d) Návšteva hodiny e) Digitálne platformy (fb, linkedin, iné) 
1b    Ako komunikuješ s učiteľmi? 
2.   Ohodnoť používané metódy vo vzdelávaní (0-10) 10 najlepšie N nepoužívame
Monológ - diskusia - brainstorming - pracovné skupiny - učenie robením aktivity - pokus omyl - kreatívne formy - výskumné metódy - experimenty - učenie hrou - učenie súťažou - filmy, video, multimédiá - digitálne platformy (blogy, vlogy, fóra, znalostné portály, kurzové platformy (coursera) tutoriály na youtube
3.   Myslíš, že by ti pomohlo, keby si sa hneď vedel zaradiť v rebríčku vedomostí (niečo ako ATP v tenise) 
4.   Chcel by si mať možnosť si vybrať a byť hodnotený len z toho, čo ťa baví? 
5.   Ako vnímaš to, že si hodnotený z predmetov, ktoré ťa nebavia? 
6.   Si rád, keď sú tvoje aktivity hodnotené? Pri odpovedaní, pri teste.. 
7.   Mal by si záujem funkciu automatického vyhodnocovania aktivít na digitálnej platforme? 
8.   Myslíš, že by tvoji učitelia radi vedeli tvoj názor na kvalitu ich hodiny? 
9.   Myslíš, že tvoja spätná väzba učiteľovi by zlepšila kvalitu vyučovania? 
10. Koľko % z hodiny máš nejakú hodnotiacu aktivitu? Písomka, test
11. Využíval by si digitálnu platformu na okamžitú spätnú väzbu?
Napr. Hej, už ho niekto vypnite... Spím... Dobre dáva, je to zaujímavé
12. Zdieľal by si tvoje aktivity a hodnotenie aktivít so študentami, učiteľmi a firmami na digitálnej platforme? 
13. Chcel by si vedieť objektívne posúdiť kvalitu vzdelania prostredníctvom súčasných aktivít študentov? 
14. Chcel by si si vedieť porovnať jednotlivé hodnotenia hodín / učiteľov v tabuľke/rankingu?

Napr. By si videl, čo robia teraz žiaci, ktorí mali u daného učiteľa matematiku.   20 z 30 týchto žiakov študuje ekonomiku na univerzite v Bratislave. (asi to bol dobrý matikár :) 
15. Chcel by si mať možnosť hodnotiť kvalitu vyučovania? 
16. Máš možnosť vyjadriť spätnú väzbu ku kvalite obsahu a formy vyučovania? 
17. Používaš nejaké digitálne platformy na vyjadrenie spätnej väzby tvojim učiteľom? 
18. Ako sa ti páčia súčasné formy testovania vedomostí (0-10) 10 najlepšie
Písomné testy - písomné práce - online testy - vedomostné výzvy - kvízy - súťaže
19. Chcel by si mať možnosť dostať nejakú odmenu za testovacie aktivity?

Po uverejnení otázok zo všetkých kategórii plánujeme vyhlásenie súťaže. Pôjde o súťaž už priamo spojenou s novou digitálnou platformou. S finančnou odmenou pre najlepších.

--Postav školu na hlavu!

Digitálne technológie rozumne na školách

Nasleduje: 5. časť: Súťaživosť

https://barej.blog.sme.sk/c/512624/postav-skolu-na-hlavu-5-cast-lets-play-sutazenie.html

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Šteňo skončí ako prednosta neurochirurgie

Šteňa sa rozhodla odvolať šéfka Univerzitnej nemocnice Bratislava.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

V Smere sa vedia aj odznámiť

Sledujeme ďalší príklad krízovej komunikácie Smeru.


Už ste čítali?