Zachráň sa, kto môžeš! Alebo prečo by som sa vyhol spoločnosti UPC

Autor: Stanislav Barej | 5.2.2015 o 11:10 | (upravené 6.2.2015 o 9:30) Karma článku: 9,45 | Prečítané:  3188x

Začalo sa to celkom nevinne, keď sme sa ako partia 5 ľudí v januári roku 2013 nasťahovali do prenajatého bytu. Ako výhodná voľba sa nam javila  spoločnosť UPC. Vtedy to bola cena 16,90EUR za mesiac, pri dĺžke viazanosti na 2 roky. Keby som vtedy vedel, čo to obnáša komunikovať s touto spoločnosťou,  zďaleka sa jej vyhnem a upozornil by som aj svojich známych.  Podľa mňa jednanie tejto spoločnosti je minimálne v rozpore s dobrými mravmi, ak pritom neboli porušené aj nejaké zákony.

Nuž poďme ďalej v príbehu. Keďže sme v našom byte nemali infraštruktúru, zaplatili sme aj za prípojku. Poplatok bol cca 66EUR. Ok,  v byte neboli rozvody, tak sme sa nad tým ani veľmi nezamýšľali. Prvý rok pripojenia s UPC bol relatívne bez problémov. Nemali sme nejaké značné výpadky  pripojnia. Vcelku OK.

Problémy sa začali po tom, čo sme rozhodli zmeniť podnájom. Pokuta za predčasné ukončenie zmluvy by bola okolo 150EUR. Uvažoval som aj nad zrušením zmluvy, keďže som si myslel či by nebolo vhodnejšie mobilné pripojenie. Išiel som sa teda opýtať osobne na ústredie UPC v Petržalke. 

Náš nový byt sa nachádza na 5.poschodí. Je to priestor, ktorý vznikol úpravou podkorvných priestorov. Múr sa trocha zdvihol a urobili sa sadrokartónové priečky. Všimol som si, že v byte sa nachádzala aj prípojka na internet. Hurá pomyslel som si, keď to je UPC tak teda nemusím ani plaťiť znova 60EUR za novú skriňu. 
Vtedy som ešte nevedel, že moja úvaha je nesprávna, a že spoločnosť UPC si aj tak drzo bude nárokovať 60EUR za už existujúci prípojku.

Dňa 7.1.2014 som sa informoval o možnostiach týkajúcich sa mojej situácie. Keďže som bol podnájomník, nevedel som číslo bytu, v ktorom som býval. (Chyba č.1). Pracovníčka spoločnosti UPC mi nevedela podľa mojej adresy potvrdiť, že v danom byte sa už nachádza prípojka, a že možno bude nutné uhradiť znova poplatok vo výške 60EUR. (trochu rozdiel oproti 12EUR za prevod adresy, kde už majú UPC pripojenie) Argumentovala to tým, že možno budú potrebné fyzické práce (búranie, vŕtanie, inštalácia kabeláže) prípadne povolenie od suseda k prácam. Reálne som teda dostal na výber fantastické dve možnosti.
Buď zaplatím 64EUR za "novú" prípojku, alebo 150EUR ako zmluvnú pokutu. 

Zhrnutie:
Číslo bytu bolo pre mňa neznáme (Chyba č.1) a teda som nevedel či sa už v danom byte nachádza prípojka. (Chyba č.2)

Z krásnych možností, ktoré som dostal na výber som sa teda rozhodol uhradiť 64EUR. Úhradu som vykonal na mieste v ten deň. (Chyba č.3)

Dňa 14.1.2014 ma navštívíl technik spoločnosti UPC. Na moje prekvapenie a radosť sme zistili, že v byte je už inštalovaná infraštruktúra. (krabica, kábel, prípojka). A teda nebude potrebné žiadne búranie, vŕtanie a ani nebudem musieť otravovať suseda. Perfektné. Podpísal som Protokol o oprave rozvodu zriadení koncového bodu, kde je v časti Poznámky uvedené nasledovné: "Neúčtovať poplatok".
Veľmi naivne som sa domnieval, že mi uhradená suma 64 EUR mi bude vrátená automaticky na účet. (Takáto prax je asi bežná všade vo vyspelom svete Švajčiarsko, Nemecko, Rakúsko, alebo sa mýlim.)
Po doručení faktúry za pripojenie sa zdalo, že sa s danou záležitosťou nič už neudeje. Tak som sa teda išiel opäť informovať na ústredňu.

Po predložení všetkých dokumentov a zdôraznení základnej veci, že prípojka v danom byte už existovala pred mojím nasťahovaním som očakával vrátenie peňazí. Pracovníkom UPC mi bolo vysvetlené, že pri rekonštrukcii bytu boli inštalovaná nová infraštruktúra, ktorej náklady sa započítavajú do zriadenia prípojky.
Skrátka a dobre, peniaze mi nevrátia a zaplatil som takisto, ako keby sa búralo a vŕtalo znova. Toto vnímam ako porušenie bodu zmluvy, že pri prevode adresy, kde už existuje prípojka sa fakturuje okolo 12EUR.
Mne bolo vzúčtovaných 60EUR. Platil som teda ďalej až do vypršania 2-ročnej lehoty viazanosti. 

Ápropo, lehota viazanosti. To je ďalšia story. Moje základné právne povedomie mi vraví, že keď som uzatvoril zmluvu 7.1.2013, tak dvojročná viazanosť znamená, že zmluva je platná do 7.1.2015,
dokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. 

Dňa 26.1. som sa rozhodol uzatvoriť dočasné prímerie so spoločnosťou UPC (aj keď som chcel pôvodne napísať, že boj som vzdal). Zrušil som zmluvu a uhradil faktúru za január 2015. Suma bola okolo 20EUR.
Pracovník spoločnosti mi povedal, že je tam ešte dvojmesačná výpovedná lehota. (To sa mi asi sníva, Rozum sa mi zastavuje a všelijaké ďalšie frazeologizmy sa mi hnali hlavou) Than I talk to myself (WTF?)

Vysvetlil som mu, že na základe neoprávneného zaúčtovania 60EUR ruším túto zmluvu s okamžitou platnosťou. ( Odvolanie na klauzulu v zmluve, že pri jednostrannom porušení podmienok je možné zmluvu okamžite ukončiť.) A navyše mi skončila 2-ročná viazanosť. 

Samozrejme dvojročná viazanosť je dvojročná viaznosť. V UPC je to trochu inak. Tam sa zmluva uzatvára na neurčito, s tým, že pokiaľ sa zákazník rozhodne 
zmluvu zrušiť, musí zaplatiť pokutu 150EUR. Ak chce zrušiť zmluvu po dvoch rokoch, tak už pokutu neplatí.Aspoň tak to bolo u mňa. Nemôžem teda argumentovať viazanosťou.To však nič nemení na fakte, že mi bolo neoprávnene účtovaných 60EUR 
namiesto 12EUR za prevod adresy, kde majú UPC infraštruktúru. V zmluve je pokiaľ sa nemýlim taký odstavec, že pri jednostrannom porušení podmienok môže byť zmluva zrušená. Na základe tohoto som zmluvu v januári zrušil s okamžitou platnosťou.
Myslím, že už tým pádom nemusím uhraduť faktúru za február.

Myslíte si, že príbeh končí. Skúste uhádnuť, čo sa stalo :) 

Dnes dňa 4.2.2015 mi spoločnosť UPC fakturovala 39,30EUR za mesiac február. Ako by povedal náš slávny raper jbmnt! Faktúra je vystavená neoprávnene. Rád si podiskutujem s práva znalým človekom aké kroky môžem v tejto veci podniknúť.

Chcel by som touto cestou osloviť ľudí, ktorí majú podobné skúsenosti so spoločnosťou UPC. V Českej Republike prebieha projekt hromadných žalôb. UPC figuruje v jednej z hromadných žalôb. Viem, že nie som jediný, kto si vyskúšal tieto drsné praktiky. Som ochotný sa spolupodieľat na hromadnej žalobe proti UPC. Takto sa vo vyspelej Európe nejedná.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.

TV

Ministrov žiadajú, aby si už neuťahovali z Johnsona

Podporovateľ brexitu s tým nemá problém, podľa Theresy Mayovej je to nedôstojné.


Už ste čítali?